Karl Eklöf, CEO Stadium Group. Foto: Stadium

Stadium satsar på order-in-store

Nu ska det bli ännu lättare att handla sportartiklar. Det hoppas i alla fall sportkedjan Stadium, som laserar ett nytt koncept som suddar ut gränserna mellan butik och e-handel.

Förra veckan lanserade sportkedjan ett nytt koncept för att, med hjälp av uppkopplade skärmar i butik, kunna erbjuda en lösning man kallar order-in-store.

Tanken är att sudda ut gränsen mellan e-handel och butiksupplevelse. Och att kunderna med hjälp av personlig service i butik, beställningsskärmar och fri frakt ska få tillgång till ett större utbud i butikerna och få leverans till valfri butik eller till ett postombud.

– Med tillgång till hela vårt centrallager av sport och sportmode kan kunderna tillsammans med vår kunniga personal via skärmar i butik, botanisera bland alla varumärken och produkter och sedan få dem fraktfritt levererade. Med Order-in-store kan kunden exempelvis få hjälp att hitta de optimala skidorna på Drottninggatan och sedan hämta ut dem i Sälen lagom till sportlovet, säger Karl Eklöf, CEO Stadium Group i ett pressmeddelande.

Det nya konceptet – med ny inredning och utformning – lanserades på Drottninggatan 53 i Stockholm i torsdags och kommer successivt att rulla ut i nya och befintliga butiker.